دولت آبادی؛

فیلم کوتاه «۵۷» روایتگر تحول یک مامور ساواک است

این کارگردان و فیلمساز گفت: فیلم کوتاه « ۵۷ » روایتگر ماجرای تغییر و تحول درونی یک مامور ساواک توسط جوان مبارز انقلابی است که در نهایت به علت فراری دادن این زندانی اعدام می‌شود.

به گزارش «عمار فیلم»، میلاد داوری دولت آبادی کارگردان و فیلمساز با اشاره به جدیدترین فیلم کوتاه خود با عنوان ” ۵۷ ” گفت: پدر من در دوران پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های مبارزاتی داشت و به همین دلیل هم این ایده در ذهنم شکل گرفت که می‌توانم کاری را با موضوع انقلاب اسلامی تولید کنم.

وی افزود: فیلم کوتاه ” ۵۷ ” روایتگر داستان جوان مبارز انقلابی است که به دلیل پخش اعلامیه‌ها و صحبت‌های امام خمینی (ره) توسط ساواک دستگیر می‌شود. اما در نهایت در صحبت هایی که با یکی از ماموران ساواک انجام می‌دهد موجب تحول در افکار و اندیشه‌های او می‌شود و سرانجام مامور او را آزاد می‌کند.

این کارگردان ادامه داد: تولید این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای از اواخر فصل زمستان سال ۱۳۹۴ آغاز شد و عید نوروز امسال نیز آماده نمایش شده است.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه ” ۵۷ ” حامل این پیام برای مردم و مخاطبان است که فردی که گذشته بسیار بدی داشته و اشتباهات بزرگی از او سرزده نیز می‌تواند خطاهای خود را جبران کند. بخصوص اینکه این اصلاح رفتار در فضای مبارزاتی دوران انقلاب اسلامی و توسط یک مامور ساواکی انجام شده است.

وی اضافه کرد: اتمام بودجه بزرگترین مشکل ما در مسیر ساخت این فیلم بود. به صورتی که با اتمام ۵۰ درصد از کار و به دلیل کمبود هزینه‌های تولید، ساخت این فیلم متوقف شد. این در حالی بود که هیچ ارگان و سازمانی برای تامین بودجه این فیلم همکاری نکردند.

این فیلمساز اصفهانی یادآور شد: به دلیل کمبود بودجه مورد نیاز برای ادامه تولید فیلم کوتاه ” ۵۷ ” تهیه کننده شخصی پیدا کردیم و او مابقی بودجه مورد نیاز برای ساخت این فیلم را تامین کرد.

فیلم کوتاه ۵۷ روایتگر دگرگونی مامور ساواک توسط جوانی انقلابی است

دولت آبادی پیرامون لزوم حمایت از فیلمسازان انقلابی اظهار داشت: فیلمسازان تهرانی که در حوزه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند بیشتر مورد حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی قرار می‌گیرند، اما در این میان شهرستانی‌ها ازجمله مستندسازان اصفهانی، کمتر از این قبیل پشتیبانی‌ها برخوردار می‌شوند.

وی درمورد کارهایی که آماده تولید دارد نیز عنوان کرد: در حال حاضر تعدادی فیلمنامه مناسب برای ساخت مستند در اختیار دارم، اما متاسفانه بودجه و حمایتی برای ساخت آن وجود ندارد.

این کارگردان با اشاره به ارسال اثرش برای هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار تصریح کرد: به عنوان یک فیلمساز امیدوارم این جشنواره همانند دوره‌های گذشته، به بهترین شکل ممکن برگزار شود و روند پیشرفت آن، همانند سال‌های اخیر با قدرت ادامه داشته باشد.