سرو عنوان کرد:

مستند«اسوه» به زندگی خانواده شهدای مدافع حرم می‌پردازد/ امسال ۱۰ اثر به جشنواره عمار می‌فرستم

علی سرو، کارگردان و مستندساز با اشاره به مراحل پایانی ساخت مستند «اسوه ۲» گفت: در این مستند به شهید مدافع حرم، هادی باغبانی با روایتگری فرزند او پرداختیم.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی سرو، کارگردان و مستندساز در مورد تولید سری دوم مستند «اسوه» گفت: تلاش می‌کنیم در این سلسله مستندهایی که با نام «اسوه» تولید می‌کنیم به شهدای گرانقدر مدافع حرم بپردازیم.

او اضافه کرد: پیش از این، مستند «اسوه ۱» را درباره دختران شهیدان مدافع حرم، عبدالله باقری و محمدرضا جبلی ساخته بودم، در ادامه این مجموعه، قصد داریم در «اسوه ۲» با حضور دختر شهید جبلی، به شهید هادی باغبانی و دختر او بپردازیم.

این مستندساز ادامه داد: مستند «اسوه ۲» در زمان ۴۰ دقیقه در حال ساخت است و سعی می‌کنیم تا این اثر، برای نمایش در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار آماده شود.

سرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر، این مستند در مرحله تدوین قرار دارد و تن‌ها بازسازی تعدادی از صحنه‌های جنگی آن باقی مانده است. در خط داستانی این اثر، شاهد روایتگری رضوانه باغبانی دختر شهید باغبانی هستیم.

این مستندساز جوان عنوان کرد: نیمی از تصویربرداری این مستند در کشور سوریه و نیمی دیگر در ایران انجام می‌شود. در بخش ایران به مخاطب نشان می‌دهیم که زندگی برای خانواده شهدای مدافع حرم هنوز تمام نشده است و آن‌ها همچنان در حال ایفای نقش در مسیر انقلاب و تربیت فرزندان خود هستند.

او اضافه کرد: در «اسوه ۲»، به اتفاقات جنگ سوریه و خط فکری جبهه انقلاب اسلامی درباره این موضوع که تا امروز خیلی مورد توجه قرار نگرفته، پرداخته شده است. البته فیلمسازان انقلابی نیز تا امروز نتوانستند این مسئله را به خوبی در سطح جامعه تبیین کنند.

این کارگردان یادآور شد: برخی از اتفاق‌هایی که در کشور سوریه روی می‌دهد هنوز برای مردم کشور آشکار نشده است و آن‌ها هنوز از علت اصلی حضور ما در جنگ سوریه خبر ندارند و به همین علت نیز برخی این حضور را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

او فانوس دوره پیشین این جشنواره را هم در کارنامه دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ اثر به هفتمین جشنواره فیلم عمار ارسال کردم، اما امسال تصمیم گرفتم تا کارهای کیفی‌تر خود را برای حضور در هشتمین دوره این جشنواره ارسال کنم و به همین دلیل نیز ۱۰ اثر را برای امسال در نظر دارم.

این مستندساز در همین باره بیان کرد: علاوه بر مستند «اسوه ۲» یک سری برنامه تلویزیونی و گزارش‌محور با عناوین «پیاز داغ» و «ورود ممنوع» دارم که پیرامون موضوعات روز جامعه بوده و معضلات اجتماعی را از نگاه جوانان بررسی می‌کند، در کنار این آثار، تعدادی نماهنگ هم درباره شهدا در نظر گرفتم.

سرو در ادامه سخنانش تصریح کرد: جشنواره عمار، خط اولیه خوبی دارد و امیدوارم به اهدافی که در ابتدا داشته است، دست پیدا کند. البته در حال حاضر هم علی‌رغم اینکه هفت دوره از برگزاری آن می‌گذرد نسبت به برخی جشنواره‌هایی که شاید ۲۰ دوره را از سر گذرانده‌اند، د. عملکرد بهتری دارد و موفق‌تر است.

او توضیح داد: جای جشنواره ای، چون عمار که با حضور و مشارکت جوانان برگزار شود در جبهه انقلاب اسلامی خالی بود که خوشبختانه این خلأ برطرف شد، عمار تن‌ها جشنواره‌ای است که فیلم‌های آن با خانواده قابل مشاهده است، این جشنواره به لحاظ فکری و اندیشه کمک بسیار بزرگی به جبهه انقلاب اسلامی می‌کند.

لازم به ذکر است که هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می‌شود و فیلمسازان و علاقه‌مندان تا ۳۰ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه به Ammarfilm.ir اثر خود را در یکی از بخش‌های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «فیلم ما» و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی»، ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، به دبیرخانه تحویل دهند.