«سفیرفیلم» با شش اثر متقاضی حضور در جشنواره عمار می‌شود

محمدمهدی جعفریان، معاون توزیع موسسه سفیر فیلم گفت: این موسسه با مستندهای بلند «پرزیدنت آکتور سینما» و نیمه بلند «بالا» به همراه چهار مجموعه مستند دیگر درهشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا می کند

به گزارش «عمار فیلم»، محمدمهدی جعفریان، معاون توزیع موسسه سفیر فیلم در سخنانی با اشاره به آثاری که این موسسه برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته، گفت: مستند «پرزیدنت آکتور سینما» مهمترین کار موسسه سفیر فیلم برای حضور در این جشنواره است. این مستند در دوران اجرای برجام و انتخابات ریاست جمهوری به شدت دیده شد و جنجال هایی نیز پیرامون آن پیش آمده است.

وی افزود: موضوع این مستند نحوه تفکر و سیاست های شوروی سابق در دوران «میخائیل گورباچوف» است. زیرا مسئولان شوروی در آن دوران تصور می کردند با کنار آمدن با آمریکا می توانند اقتصاد کشور خود را سر و سامان بدهند.

معاون توزیع موسسه سفیر فیلم ادامه داد: ساخت مستند  ۷۰ دقیقه ای «پرزیدنت اکتور سینما» از تابستان سال ۱۳۹۵ آغاز شد که تقریبا بعد از یک سال کار، ۲۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ آماده نمایش شد.کارگردانی این کار را محمدرضا برونی برعهده داشته است.

معاون توزیع موسسه سفیر فیلم یادآور شد: مستند نیمه بلند «بالا» به کارگردانی سیدمهدی کرباسی دیگر اثر درنظر گرفته شده توسط موسسه سفیر فیلم برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار است. این مستند با زبان هنر، حادثه ساختمان پلاسکو و شهدای آتش نشان را برای مردم و مخاطبان به تصویر کشیده است.

وی اظهار داشت: در کنار این مستند، چهار سری کار کوتاه هم در حوزه مستند برای حضور در هشتمین جشنواره عمار داریم که مجموعه مستند کوتاه «سنجد» نخستین سری از این آثار است.

جعفریان ادامه داد: این مجموعه در ۱۰ قسمت ۳ دقیقه ای ساخته شده است که با نگاهی طنز به مشکلات جوانان، پیرامون بحث تشکیل خانواده و ازدواج صحبت می کند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه مستند «کوتاه از هاشمی» نیز دیگر محصول ما برای حضور در جشنواره امسال عمار است. در این مجموعه مستند افراد سرشناس سیاسی و شناخته شده جامعه، نظرات خود را پیرامون مرحوم هاشمی رفسنجانی، به صراحت بیان می کنند. این مجموعه مستند در ۱۴ قسمت ۳ دقیقه ای، در زمستان سال ۱۳۹۵ تولید شده است.

جعفریان یادآور شد: مجموعه مستند کوتاه «آمپاس» کار بعدی موسسه سفیر فیلم برای حضور در هشتمین جشنواره فیلم عمار است که در واقع مصاحبه‌های مردمی پیرامون سوژه های روز و نظرات آنها راجع به مشکلات کشور است. این مجموعه مستند در ۱۵ قسمت ۳ دقیقه ای در تابستان امسال تولید شده است.

معاون توزیع موسسه سفیر فیلم عنوان کرد: مستند دیگری هم که برای حضور در این دوره جشنواره عمار درنظر گرفتیم «معارضین میانه رو» نام دارد. این مستند ۱۰ واقعیت ناشناخته برای مردم پیرامون گروه تروریستی داعش را برای آنها به تصویر می‌کشد.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی» برگزار می‌شود و فیلمسازان و علاقه‌مندان تا ۳۰ آبان ماه فرصت دارند با مراجعه بهAmmarfilm.ir  اثر خود را در یکی از بخش‌‌های «فیلم»، «فیلمنامه»، «تولیدات رادیویی»، «نقد، مقاله و پژوهش‌های سینمایی»، «فیلم ما» و «آگهی بازرگانی و اقلام تبلیغی»، ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن، به دبیرخانه تحویل دهند.