فاطمیون تصویر مهاجران افغانستانی در ایران را تغییر دادند/تقدیر اکران کنندگان جشنواره عمار از خانواده شهید مهدی صابری

حجت الاسلام صابری پدر شهید مدافع حرم مهدی صابری در نشست اکران کنندگان عمار گفت: امت اسلام مدیون خون این شهیدان است و این عزیزان بودند که با خون خود، دشمنان را زمین‌گیر کردند و اجازه پیشروی به آنها را

به گزارش «عمارفیلم»، حجت الاسلام صابری و فاطمه صابری، پدر و خواهر شهید مدافع حرم، مهدی صابری از شهدای فاطمیون در نشست سراسری اکران کنندگان خانم جشنواره مردمی فیلم عمار، دوره شهیده طیبه ‌واعظی دهنوی حضور یافتند و دقایقی برای حاضران از خاطرات این شهید گفتند.

در ابتدای این برنامه، مستند مادرانه درباره شهید صابری پخش شد و سپس اکران کنندگانی از شهرهای اهواز، یاسوج، شهربابک کرمان و ورامین به بیان بازخوردهایی از اکران این فیلم در شهر و محله خود پرداختند.

حجت الاسلام صابری، ضمن تقدیر از دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار و کسانی که به تولید مستندهایی پیرامون شهدای جبهه مقاومت می پردازند، گفت: شهدا تجارتی با خدا می کنند که در آن ضرر نیست و سود تجارت این عزیزان نه تنها خودشان بلکه خانواده شان و اطرافیانشان نیز بهره مند می شوند.

وی امنیت و آزادی امروز را ماحصل حضور شجاعانه مدافعان حرم در سوریه و عراق دانست و افزود: امت اسلام مدیون خون این شهیدان است و این عزیزان بودند که با خون خود، دشمنان را زمین‌گیر کردند و اجازه پیشروی به آنها را ندادند.

پدر شهید مهدی صابری، با بیان این که شهدای تیپ فاطمیون تصویر مهاجران افغانستانی در ایران را تغییر دادند، اظهار داشت: افغانستان نه تنها در جنگ با داعش بلکه در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز بیش از ۳ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدای مدافع حرم عطر و بوی شهیدان در شهرهای مختلف پیچیده است و در این میان رزمندگان فاطمیون حضوری فعال و اثرگذار در مبارزه با داعش داشته اند.

پدر شهید صابری با بیان این که قضاوت هایی که در مورد شهدای مدافع حرم می شود ناعادلانه است، اظهار داشت: گروه های تکفیری در ۵۰۰ متری حرم حضرت زینب(س) بودند و می خواستند زینبیه را تبدیل به یزیدیه کنند اما برکت خون شهدا سبب شد که امروز شاهد زوال داعش که همان زوال استکبار آمریکا و اسرائیل است باشیم.

در ادامه این مراسم، فاطمه صابری، خواهر شهید صابری نیز به ویژگی‌های شخصی شهید اشاره کرد و افزود: مهدی احترام ویژه ای برای پدر و مادر قائل بود و همواره سعی می کرد نمازش را اول وقت می خواند.

وی با بیان این که من پس از شهادت مهدی همواره حضور وی را در کنار خودم حس می کنم، اظهار داشت: یکبار که با مهدی صحبت می کردم می گفت که اگر من شهید شدم تو گریه نکن چون مطمئن باش به جای خوبی رفته ام.

گفتنی است، در پایان این مراسم هدایایی مردمی از جمله سفال دست‌ساز و تابلوی عمار سوی جمعی از اکران کنندگان جشنواره به خانواده شهید صابری اهدا شد و عکس دسته جمعی با خانواده شهید پایان بخش این نشست دو روزه بود.