یک فیلمساز با ۱۱ اثر خواستار شرکت در هشتمین جشنواره عمار شد

داوود جلیلی، از فیلمسازان کشور برای حضور در هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، 11 اثر در موضوعات مختلف را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرد.

به گزارش «عمار فیلم»، داوود جلیلی، کارگردان و فیلمساز در سخنانی درباره آثاری که به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: کارهایی که برای حضور در این جشنواره، در نظر گرفتم، در سه بخش تقسیم بندی شده است.

وی در همین زمینه توضیح داد: پنج اثر کوتاه مستند و داستانی با موضوع حیا، سه اثر در مورد اقتصاد مقاومتی، دو اثر در حوزه موشن گرافیک و یک مستند نیمه بلند هم با موضوع نژادپرستی در آمریکا، آثاری است برای شرکت در جشنواره عمار ثبت کردم.

وی افزود: چهار مستندکوتاه «ماجرای کوچه ما»، «یک گفتگوی ساده»، «از دید من»، «شهر سفید» و فیلم داستانی کوتاه «کلاس» در کنار سه مستند اقتصاد مقاومتی «بندگی و حنا»، «بندگی و سفال» و «بندگی و سفره» از جمله آثاری است که برای این دوره دارم.

جلیلی خاطرنشان کرد: همچنین دو موشن گرافی «پل خیبر» و «شناور خضر» با موضوع دفاع مقدس به همراه مستند ۴۵ دقیقه‌ای «رویایی دارم» درباره نژادپرستی در آمریکا و بدعهدی مسئولان این کشور برای حضور در این دوره از جشنواره عمار تدارک دیدم.

این کارگردان در بخشی از سخنانش اظهار داشت: بهترین رسالت جشنواره عمار در حوزه فیلم کوتاه، اکران این آثار است. زیرا فیلم های کوتاه اگر در جشنواره‌ای برگزیده شوند تنها این شانس را دارند تا توسط ۵۰۰ نفر دیده شوند، اما فیلم های حاضر در عمار، امکان نمایش در نقاط مختلف کشور را دارند.

جلیلی با بیان اینکه جشنواره عمار، بهترین محل برای نمایش آثار کوتاه است، توضیح داد: وضعیت و جایگاه فیلم کوتاه در ایران کاملا مشخص است، بسیاری از فیلم‌های ساخته شده، هیچ‌گاه پخش نمی شوند، آن هم در شرایطی که در طول سال هزاران فیلم ساخته می شود.

وی در همین باره اضافه کرد: عدم وجود بازار برای فیلم‌های کوتاه، واقعیت امروز عرصه فرهنگی و هنری کشور است. در چنین وضعیتی، اگر هر سازمان، سیستم و جشنواره‌ای همانند عمار، بر روی این موضوع متمرکز شود، در این میدان پیروز شده است.

این فیلمساز اظهار داشت: برتری دیگر جشنواره عمار، رها نکردن فیلمسازانش است، زیرا دلسوز و حامی فیلمسازان و آثار شرکت کننده است.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر جشنواره عمار تعریف بخش‌هایی است که دیگر جشنواره ها تا امروز به آنها نپرداخته‌اند. تنوع موجود در بخش‌های مختلف، یکی از مهمترین ویژگی‌های عمار برای فیلمسازان است.

جلیلی تصریح کرد: امیدوارم جشنواره عمار، همانند سال‌های اخیر با رشد و پیشرفت همراه باشد و در این دوره و آینده عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین دوستانی که نسبت به برگزاری این جشنواره زاویه دارند، دید بهتری نسبت به آن پیدا کنند.