یادگاری شهید مدافع حرم، تقدیم به فیلمساز عمار/ هدایای مردمی را برای جشنواره عمار بفرستید

«هدایای مردمی»، یکی از بخش‌های فراخوان هشتمین جشنواره فیلم عمار است که طی آن، مردم می‌توانند با هدایای خود از فیلمسازان و هنرمندان منتخب این جشنواره تقدیر کنند.

به گزارش «عمار فیلم»، «هدایای مردمی» یکی از بخش‌های دوره هشتم جشنواره مردمی فیلم عمار است که چندی پیش، فراخوان آن منتشر شد.

«هدایای مردمی»، حرکت و ابتکار دیگری است از جشنواره عمار، تا هرچه بیشتر بتواند ادعای مردمی بودن خودش را محقق کند. این طرح، یکی از برنامه‌های حاشیه‌ای دوره گذشته این جشنواره بود، اما امسال، به عنوان یکی از بخش‌های مستقل در فراخوان گنجانده شده است.

هدایای مردمی، بیش از آنکه وجهه مادی داشته باشند، جنبه معنوی دارند و این مطئمنا برای فیلمسازی که فیلمش را برای مردم می‌سازد، بسیار ارزشمندتر است.

در دوره گذشته عمار، مادر شهیدان خالقی‌پور، چفیه یکی از فرزندان شهیدش را به ابوالقاسم طالبی و مادر شهید موسوی زاده هم انگشتر یادگاری را به حسین دارابی، کارگردان فیلم «دایو» اهدا کرد. در این دوره هم باید منتظر ماند تا ببینیم مردم با چه هدایایی از هنرمندان مردمی سینمای انقلاب تقدیر می‌کنند و کدام فیلمسازان، این هدایا را دریافت می‌کنند. در ادامه با تعدادی از اهدا کنندگان هدایای مردمی در دوره گذشته جشنواره عمار، گفتگو کردیم که می‌خوانید.

مجید پورلر که از کارکنان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است، یک تابلو نقاشی درباره شهدا جهت اهدا به فیلمسازان، تحویل دبیرخانه عمار داده بود، او گفت: این هدیه افزون بر این که سبب تشویق و افزایش روحیه برای فیلمساز می شود، انگیزه ای در او به وجود خواهد آورد تا در مسیر تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران آثار به مراتب بهتر خلق کند.

خواهر شهید عباس خدری هم درباره هدیه یک میلیون تومانی خود توضیح داد: این کار بنده یک کمک به فیلمسازان انقلابی است و هیچ انتظاری از کسی که این هدیه به دستش می رسد ندارم. خواستم از دبیرخانه جشنواره حمایت کنم. دوست دارم این کار ادامه پیدا کند و جشنواره حمایت شود. اگر خودم نتوانستم فیلم بسازم و مبلِّغ انقلاب باشم، می‌توانم از کسی که در این راه قدم برمی‌دارد حمایت ‌کنم.

کبری حیدری، اکران کننده عمار در اردل چهارمحال و بختیاری هم درباره گلیم‌های اهدایی‌اش گفت: هدفم از این کار، تشویق آن ها برای ادامه دادن مسیر ساخت فیلم‌هایی از جنس مردم است، این فیلمسازان باید مشکلات جامعه را بررسی و بهترین راه حل‌ها را به مخاطبان عرضه کنند و ارزش های جامعه اسلامی را با آثار خود در میان مردم فرهنگ سازی کنند.

حاج منصور قاسمی، پدر شهید مدافع حرم، محمدحسن قاسمی هم درباره هدیه خود به فیلمسازان عماری گفت: به عنوان اینکه علامتی باشد که بالاخره کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند، این‌ها در دل مردم متدین جای دارند و در قلب پدر و مادرهای شهدا جای دارند. نزد ما ارزش بسیار بالایی دارند. برعکس آن کسانی که توجهی به مسائل دفاع مقدس ندارند، توجهی به انقلاب و جنگ و جبهه ندارند. الان هم جبهه مقاومت و سوریه و عراق که شکل گرفته این ها توجه ندارند. همیشه به دنبال فیلم‌هایی هستندکه رنگ و بوی آن طرف آبی و غربی می‌دهد. حالا کاش فقط به همین اکتفا می‌کردند. گاهی به دوستانی که درزمینه مقاومت هستند هم گوشه و کنایه می‌زنند.

وی ادامه داد: می‌خواستم در این زمینه به کارگردانانی که بهترین فیلم را به جشنواره عمار ارسال کرده، بگویم که ما هم دوستتان داریم. هم قدر کارتان را می دانیم، هم از منزلت‌تان آگاه هستیم و هم پشتیبان‌تان هستیم. فلذا با توجه به این که شما هم مثل دیگران نبودید، یک هدیه معنوی که ارزش معنوی بسیاری دارد، تقدیم کردیم. هدیه ما چفیه شهید و قرآن شخصی‌اش است. این قرآن در اتاق شهید بود و هر وقت می‌خواست قرآن بخواند، به آن مراجعه می‌کرد.

همسر شهید مدافع حرم، علی طاهری نیز که قرآن و چفیه شهید را به برای اهدا به فیلمسازان به دبیرخانه عمار ارسال کرده بود، گفت: وقتی فهمیدم این جشنواره در زمینه مدافعان حرم و دفاع مقدس هم فعالیت می‌کند. تصمیم گرفتم این یادگارهای شهید را در قالب هدیه ارسال کنم.

وی ادامه داد: این لوازم برای خانواده ما اهمیت زیادی دارد؛ فکر می‌کنم برای کارگردان‌ها هم خیلی مهم باشد. این چیزی که از طرف شهید است شاید یک تشویقی باشد تا آن ها به کارشان ادامه بدهند. خانواده شهدای مدافع حرم این هدیه را می‌دهند تا بگویند دوست دارند این جشنواره به موضوعات مدافعان حرم بپردازد.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند هدایای مردمی خود را جهت اهدا به فیلمسازان به دبیرخانه جشنواره عمار به نشانی تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، حسینیه هنر، پلاک ۶۰ ارسال کنند.