اکران کننده جشنواره عمار؛

قهرمانان مردمی را در «سینماحماسه» معرفی می‌کنیم/ مردم مناطق محروم، خوراک فرهنگی ندارند

هادی سلامات، اکران کننده مردمی جشنواره عمار گفت: در قالب «سینماحماسه» که به صورت جهادی اجرا می‌شود، با سفر به روستاها و نقاط محروم، فیلم‌های عمار را برای مردم پخش می‌کنیم.

به گزارش «عمار فیلم»، هادی سلامات، اکران کننده مردمی جشنواره عمار در سخنانی پیرامون اجرای طرح «سینماحماسه» در مناطق محروم خوزستان گفت: این طرح بر اساس برنامه جهادی اکران فیلم توسط شهید سیاح طاهری طراحی شده است و ما در این طرح به تمامی روستاها و نقاط محروم استان سفر می‌کنیم و آثار ارزشمند جشنواره مردمی فیلم عمار را برای مردم خصوصا جوانان و نوجوانان نمایش می دهیم.

وی در همین باره اضافه کرد: ما در سفر به روستاهای محروم استان خوزستان و اطراف شهر اهواز، در کنار نمایش فیلم های منتخب جشنواره عمار برنامه های فرهنگی متنوعی را در جهت اصلاح و برطرف کردن مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در بین ساکنان آنجا اجرا و برگزار می کنیم.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: «سینماحماسه» در طول سال به صورت جهادی پیگیری و اجرا شده است اما در بازه‌های زمانی خاصی همچون هفته دفاع مقدس، دهه مبارک فجر و ۱۳ آبان گسترده تر و پرشورتر برگزار می شود.

سلامات در ادامه سخنانش بیان کرد: در این طرح شاهد استقبال بسیار خوب مردم روستاها و شهرهای محروم استان خوزستان هستیم که ما را به این نتیجه رساند مردم این مناطق تا امروز از خوراک فرهنگی مناسب محروم بودند.

وی تصریح کرد: میزان استقبال مردم از نمایش این فیلم ها به اندازه ای بود که در مواردی از ما درخواست پخش مجدد این آثار را می‌کردند. ما در قالب این برنامه، قهرمانانی را به آنها معرفی می‌کنیم که تا به حال با چنین افرادی آشنا نشده بودند.

این اکران کننده مردمی به برنامه های جانبی اکران های فیلم اشاره کرد و ادامه داد: در کنار نمایش فیلم های عمار در سطح مدارس، اقدام به اهدای نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به دانش آموزان مناطق محروم می کنیم.

سلامات گفت: در قالب این طرح جهادی، آثاری همانند فیلم سینمایی «ترمینال غرب»، مستندهای «داد»، «شب نامه»، «نبرد پالمیرا»، فیلم کوتاه «علمک»، انیمیشن‌هایی با موضوع دفاع مقدس همچون «نبرد خلیج فارس» را برای مردم و دانش آموزان نمایش دادیم.

وی افزود: اغلب آثار منتخب این جشنواره را در مدارس، مساجد و خانه های مردم روستاهای محروم استان خوزستان و مناطق اطراف شهر اهواز نمایش دادم.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس طراحی های مفهومی را بر روی ماشین های درنظر گرفته شده به همین منظور انجام دادیم تا ظاهر آنها همانند وسائل نقلیه دوران دفاع مقدس شود. انتقال حال و هوای زمان جنگ به مردم و دانش آموزان از دیگر اهداف ما در اجرای طرح «سینماحماسه» است.

سلامات در بخش دیگر سخنان خود، اضافه کرد: برنامه نمایش فیلم های منتخب جشنواره عمار به صورت مردمی انجام می شود. براین اساس، تجهیزات و هزینه های مورد نیاز برای اجرای آن نیز توسط مساجد و پایگاه های نیروی مقاومت بسیج تامین می شود.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در مسیر اجرای طرح «سینماحماسه» یادآور شد: عدم آشنایی و اطلاع مردم نسبت به موضوعات فیلم های در نظر گرفته شده یکی از مهمترین و اصلی ترین چالش های ما در جریان نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره عمار است.

این اکران کننده مردمی متذکر شد: تعیین و انتخاب مکانی مناسب برای نمایش فیلم های جشنواره عمار یکی دیگر از مشکلات مهم ما در برگزاری و اجرای طرح «سینماحماسه» است. در موارد متعددی سالن‌هایی را برای اکران انتخاب می کردیم اما صاحبان آنها از نظر اعتقادی فاصله بسیاری با موضوع فیلم ها داشتند.

سلامات عنوان کرد: بزرگسالان، جوانان و نوجوانان به ترتیب بیشترین قشر مخاطبان برنامه های اکران آثار جشنواره مردمی فیلم عمار را تشکیل می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نباید در جریان اکران فیلم های منتخب جشنواره عمار صرفا به دنبال پخش این آثار باشیم بلکه باید ضمن انجام نیازسنجی های لازم، نظرات و پیشنهادات مخاطبان را برای جلسات آینده جمع آوری کنیم. همچنین در کنار نمایش فیلم، می‌توانیم مسابقات مختلفی با موضوع آثار در حال اکران کنیم.