کارگران ایرانی با «تابستان داغ» به تلویزیون آمدند/ فصل سوم تیزرهای جنجالی اخراجی‌ها ساخته می‌شود

محمد نیکدل، نویسنده تیزرهای اقتصاد مقاومتی اخراجی‌ها گفت: این تیزر‌ها با هدف حمایت از تولید داخلی در جامعه، ساخته شدند و در صورت استقبال مردم، تولید سری بعدی را هم آغاز می‌کنیم.

به گزارش «عمار فیلم»، محمد نیکدل، نویسنده و کارگردان مجموعه تیزرهای اقتصاد مقاومتی که از تلویزیون در حال پخش است، درباره تولید فصل دوم این مجموعه گفت: پس از تولید سری اول تیزرهای اقتصاد مقاومتی با عنوان اخراجی‌ها و استقبال خوب مردم، از طرف مدرسه سینمایی عمار از من خواسته شد تا در این فضا مجددا اقدام به نگارش فیلمنامه کنم.

وی افزود: در پروژه جدید، سه فیلمنامه نوشتم که تولید یکی از آنها به خودم پیشنهاد شد. نگارش این فیلمنامه‌ها سه هفته زمان برد و اسامی آنها به ترتیب «بیب»، «ترک» و «تابستان داغ» است. البته احتمالا نام تیزر «تابستان داغ» به دلیل مشابهت با اثر دیگری تغییر می‌کند.

این نویسنده ادامه داد: ایده اولیه نگارش فیلمنامه این تیزرها از دغدغه شخصی من به عنوان یک فیلمساز سرچشمه گرفته است. این دغدغه منطبق با خواست و نظر سرمایه گذار و مدرسه سینمایی عمار بود و آنها هم علاقه داشتند در این حوزه، کارهایی ساخته شود.

نیکدل خاطرنشان کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن و بازخورد خوب مخاطبان درباره سری دوم این مجموعه تیزرها، تولید فصل جدید این تیزرها هم آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: چالش اصلی تولید چنین آثاری، هزینه‌های مالی آنها است. زیرا آن‌چنان که باید دست ما از نظر مالی در ساخت این قبیل آثار باز نیست. در حقیقت یکی از مسائل مهم من در این پروژه نوشتن کارهای کم خرجی بود که بتوان با کم‌ترین هزینه تولید کرد.

این کارگردان یادآور شد: سوژه‌های بسیار خوبی برای ساخت دارم اما به دلیل اینکه هزینه تولید آنها مقداری بالاتر از حد معمول می شود، از تولید این کارها صرف نظر کرده‌ام. البته اگر نهادی متولی ساخت این تیزرهای اقتصاد مقاومتی شود، آمادگی تولید آنها را دارم.

نیکدل متذکر شد: هدف از ساخت این تیزرها، تاثیرگذاری هنرمندانه بر روی مردم و در سطح جامعه است. قشر هنرمند، علاقمند هستند در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنند، تاثیرگذار باشند. به همین صورت، من هم قصد دارم بیشترین تاثیرگذاری را با ساخت این تیزرهای اقتصاد مقاومتی داشته باشم.

وی توضیح داد: علاقمند هستم این تیزرها از رسانه ملی پخش شود و البته این مسئله زمانی میسر می شود که این آثار در قالب هایی کوتاه ساخته شوند تا امکان بهتری برای نمایش از تلویزیون داشته باشند.

نیکدل اظهار داشت: رسانه و هنر قدرت بسیار عجیبی دارند و باید امکانات رسانه ملی و شبکه های اجتماعی را به نفع حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی در دست گرفته و برای این این هدف از آن بهره برداری کنیم.

این نویسنده و فیلمنامه نویس درباره نقش هنرمندان در تشویق مردم به حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: قبل از هرگونه توصیه به فیلمسازان برای فرهنگ‌سازی این هدف، باید از مسئولان کشور به ویژه مدیران فرهنگی برای پشتیبانی از تولید آثار کیفی انتظار داشته باشیم. تولید این تیزرها و آثار این‌چنینی، تأثیر زیادی در زمینه حمایت از تولید داخلی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به کار جدید خود یادآور شد: تولید نماهنگی به اسم «محرمانه» و با موضوع فیش‌های حقوقی نجومی و اشرافیت رایج در میان مسئولان را در دستور کار خود دارم. این نماهنگ هم اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.