روح الله ظریف؛

فیلم «شکلات تلخ» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده

روح الله ظریف، کارگردان فیلم داستانی «شکلات تلخ» گفت: این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی ساخته شده است و تهدیدات فضای سایبری را به تصویر کشیده است.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، روح الله ظریف از فیلمسازان جوان کشور درباره اثر داستانی خود با عنوان «شکلات تلخ» گفت: این فیلم، روایتگر داستان نخبه‌ای بسیجی است که به همراه همکارانش در طراحی‌های مربوط به ساخت ماهواره مشغول است. او بدون توجه به نکات مراقبتی در فضای مجازی و توصیه‌هایی که درباره تلاش عوامل بیرونی برای ایجاد اختلال در پروژه می‌شود، به کارش ادامه می‌دهد و به همین خاطر دچار مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: موضوع این فیلم از ماجرایی واقعی برداشته شده که با دراماتیزه کردن آن، داستانی برای ساخت فیلم نوشته شده است. بعد از این مسئله، تصمیم گرفتیم با توجه به اهمیت موضوع امنیت سایبری، این داستان را جلوی دوربین ببریم تا مردم ببینند که چه تهدیدهایی وجود دارد.

ظریف با بیان اینکه این اثر بدون مسئله و مشکل خاصی تولید شده است، اظهار داشت: «شکلات تلخ» توسط عوامل حرفه‌ای سینما ساخته شده، به همین دلیل، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. نکته جالب هم این است که مراحل فیلمبرداری اثر، تن‌ها در ۱۱ روز صورت گرفته است.

وی افزود: تمامی مراحل فیلمبرداری و تدوین فیلم داستانی «شکلات تلخ» که به سفارش سازمان بسیج بوده، به پایان رسیده است و بر اساس برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار است این اثر، ۱۷ بهمن ماه که به عنوان روز حفاظت نامگذاری شده، از تلویزیون نمایش داده شود. همچنین برنامه‌ای هم برای اکران این فیلم با حضور عوامل آن برای جمعی از مسئولان سازمان بسیج و سپاه داریم.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: کار دیگری هم در دست ساخت دارم که موضوع آن در مورد فرقه‌های نوظهور است که به تازگی در سطح جامعه رایج شده است.

وی در همین باره ادامه داد: این کار، در حال حاضر در مرحله تحقیق قرار دارد که حدود یک ماه زمان می‌برد تا خط داستانی را پیدا کنیم و شروع به نگارش فیلمنامه کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم حدود سه ماه هم برای فیلمبرداری‌های لازم زمان ببرد.