گفتگو با قهرمان جشنواره عمار؛

چنور محمدی: بانوان می توانند در دو سنگر حجاب و اقتصاد حرکت کنند/انقلابی جدید در صنعت کشاورزی شهرستان روانسر با بانوی کارآفرین

چنور محمدی، بانوی کارآفرین روانسری و قهرمان نشان استقلال جشنواره عمار،ضمن دعوت تمامی بانوان به رعایت حجاب، چرخه تولید کشور را در گِرو همت والای مادران و دخترانی دانست که الگویشان بانوان نسل انقلاب است

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و به نقل از پایگاه خبری سراب روانسر، اقتصاد از جمله اصلی ترین دغدغه های یک جامعه می باشد که همواره مورد توجه عام و خاص بوده است.

بی شک از اقتصاد می توان بعنوان قلبی پویا یاد کرد که هر چه پر رونق تر باشد آن جامعه در مسیر هدف و هر چه راکد و بی رونق باشد جامعه رو به انزوا قرار می گیرد.

اشتغال از جمله اصلی ترین زمینه ها برای رونق اقتصادِ یک جامعه و کشور می باشد، و بیهوده نیست اگر اشتغال و اقتصاد را در یک مسیر موازی قرار داد.

با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد (اشتغال) و به بهانه ی فرارسیدن هفته عفاف و حجاب گفت و گوی تفصلی را با خانم «چنور محمدی» یکی از بانوان موفق و کارآفرین شهرستان روانسر داشته‌ایم که در ادامه ضمن معرفی، آمده است.

چنور محمدی بانوی کارآفرین شهرستان روانسر می باشد که در روستای جورآباد متولد شده است و از سال ۸۹ بصورت حرفه ای وارد کار کشاورزی شده است.

وی در ابتدا کار خود را با کشت سیر در سطح ۲۰۰۰ متر زمین آغاز کرد و بعد از کشت سیر، ضمن طی دوره های آموزشی، مصمم به کشت زغفران در شهرستان روانسر شد.

چنور محمدی در رابطه با کشت زعفران به خبرنگار سراب روانسر گفت: با آموزشهای که در فنی و حرفه ای گذراندم و همچنین اطلاعاتی که از منابع موثق کسب کردم, در اواخر سال ۹۱ با کمک خداوند و حمایت جهاد کشاورزی بصورت یارانه ی بلاعوض، با یکی از کشاورزان بومی، کشت زعفران را در سطح ۲ هکتار از مزارع روستای جورآباد و نهرابی آغاز کردم و به حدی در این زمینه رشد کردم که موفق شدم دوبار در یکسال زمین را زیر کشت زعفران ببرم.

محمدی افزود: همزمان با کشت زعفران کشت بادام زمینی را در روستای جورآباد انجام دادم و بحمداله کیفیت این محصول، از سایر کشت های موجود در استان های مربوطه به مراتب بهتر بود.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: در حال حاضر و با هماهنگی های صورت گرفته با کمتیه امداد، پیگیرکارکاه بسته بندی زعفران در شهرستان روانسر می باشم که می تواند در صورت راه اندازی برای ۵ نفر از بانوان تحت پوشش بصورت مستقم و برای ۴۰ نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کند، اما متأسفانه سخت گیری بانک ها مانع این مهم می شود.

محمدی اظهار داشت: باتوجه به اینکه فصل کشت زعفران از خرداد تا شهریور می باشد، امید است جهاد کشاورزی روانسر و کمیته امداد بمانند سنوات قبل در جهت کشت و بسته بندی زعفران ما را همراهی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دهه فجر ۹۵ از طرف اداره کار به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده است، یادآور شد: بنده این افتخار را دارم که از دست همسر شهید مسعود علیمحمدی، دانشمند هسته ای درسال ۹۵ به عنوان قهرمان مستند «کرکم» که در بحث اقتصاد مقاومتی به هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار راه یافت، لوح و نشان «استقلال اقتصادی» دریافت کنم. این مستند توسط صدا و سیمای استان کرمانشاه تهیه و تنظیم شده است.

بانوان امروز به مانند نسل انقلاب در جبهه ی اقتصاد دوشادوش مردان حرکت کنند/ زن در حجاب مانند صدفی در گوهر است

چنور محمدی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: توصیه من به خانمها این می باشد که مثل گذشته و زمان جنگ که بانوان پا به پای مردان، کار میکردند در سنگر اقتصادِ کشور حرکت کنند تا به یاری خداوند شاهد توسعه ی اقتصاد کشور باشیم و نیازی ببریم که نیازی به صادرات نفتی نباشه. الان هیچ فرقی بین خانمها و آقایون نیست وهمه باید برای آبادانی وپیشرفت کشور کارکنیم.

وی عنوان کرد: حجاب به زن ارزش می دهد و برخلاف عوام که فکر میکنند زن با برداشتن حجابش زیبا می شود بایستی گفت که ” حجاب نه تنها به زن قدرت می دهد، بلکه ارزش او را مشخص می کند” و حفظ حجاب موجب مباهات یک زن می گردد.

چنور محمدی بانوی موفق و کارآفرین برتر شهرستان روانسردر پایان ضمن تشکر از تمامی کسانی که به نوعی او را یاری کرده اند یادآور شد: بنده سرپرستی یک خانواده ی ۶ نفری را عهده دارم و با توجه به اینکه برادر ندارم و پدرم به نوعی از کار افتاده می باشد از مسئولین شهرستان روانسر و استان کرمانشاه تقاضا دارم به مانند قبل مساعدت و همراهی خود را از اینجانب سلب ننمایند.