سینماروایت میزبان “پرزیدنت آکتور سینما” می شود

فیلم مستند "پرزیدنت آکتور سینما" ساعت 17 روز یکشنبه 25 تیرماه در یکصد و نوزدهمین برنامه سینما روایت، اکران و سپس نقد و بررسی می شود.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مستند “پرزیدنت آکتور سینما” که به کارگردانی و نویسندگی «محمدرضا بورونی» توسط مرکز مستند “سفیرفیلم” و به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه ای “اوج” تولید شده در روز یکشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۱۷ باحضور عوامل فیلم و محمدتقی فهیم به عنوان منتقد در برنامه “سینماروایت” نقد و بررسی می شود.

“پرزیدنت آکتور سینما” روایتگر تلاشهای میخائیل گورباچف (آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی) در مسیر ایجاد رفاه برای مردم شوروی است. گورباچف معتقد بود تا زمانی که تنشهای شوروی با کشورهای غربی و به خصوص آمریکا ادامه داشته باشد، رسیدن به یک اقتصاد موفق ناممکن است. به همین دلیل اولویت خود را تنش زدایی و برقراری رابطه و مذاکره با آمریکا قرار داد.

این فیلم مستند داستان یک پیروزی بدون جنگ را روایت می کند، داستان مردی که می آید تا کشوری بزرگ را با دنیا آشتی دهد، اما آیا افراطی ‌ها اجازه خواهند داد؟

گفتنی است، تشابه شخصیتها و اتفاقات جامعه شوروی در آن دوران با شخصیتها و اتفاقات حال حاضر جامعه ایران، این مستند را از یک مستند تاریخی صرف متمایز کرده است.

لازم به ذکر است، مجتمع فرهنگی اسوه به نشانی خیابان انقلاب ، نبش خیابان بهار جنوبی واقع شده است و حضور برای علاقمندان آزاد است.